Vedeldad bastuugn - HARVIA Linear 22 GreenFlame RS
Beskrivning
"HARVIA Linear 22 GreenFlame" är en tidlös och elegant svart vedspis med en stor glaslucka som skapar en underbar atmosfär och ger en vacker ljusare eld.
Bastun är perfekt för medelstora bastur och har lägre utsläppsnivåer tack vare "GreenFlame"-tekniken. "GreenFlame" säkerställer kontrollerad förbränning, pålitlig drift och lång livslängd för din bastu. Stenarna i bastun "Linear 22 GreenFlame" värmer snabbt upp hela bastun och ger tillräckligt med värme även för de mest krävande bastuanvändarna.
Kaminens hjärta är en helt renoverad "GreenFlame"-eldkammare som har utformats med ren förbränning i åtanke. Den nya eldkammaren minskar utsläppen av träpartiklar med 20 % och kolmonoxid med 70 %. Den uppdaterade "GreenFlame"-eldkammaren är en del av HARVIAS målmedvetna utvecklingsarbete för att uppnå renare förbränning och minska utsläppen. För att uppnå sitt långsiktiga mål har HARVIA beslutat att halvera partikelutsläppen från vedeldade kaminer.
"Linear GreenFlame"-ugnar kan användas för att värma vatten och bastu samtidigt med 20 % lägre utsläpp.
Vattentanken är monterad till höger. Vattenkranen är praktiskt taget riktad nedåt så att det varma vattnet säkert kan tömmas ut i valfri behållare.
Skorstensanslutningar: topp och baksida (115 mm). Särskilt lämpliga för isolerade HARVIA stålrör (WHP).
Aggregatet är lämpligt för bastur från 9 till 18 m³ i storlek.
Stenarna köps separat.
Technical specification
- Garanti (y.) 2
- tillverkningsland Finland
- Rekommenderad bastustorlek (m³) 9 - 18
- Mått bredd (mm) 550
- Mått höjd (mm) 770
- Mått djup (mm) 510
- Stenstorlek (cm) 10 - 15
- Stenkapacitet max. (kg) 40
- vikt (kg) 78
- Säkerhetsavstånd fram (mm) 500
- Säkerhetsavstånd till sidor och rygg / trä och tegel (mm) 400 - 380
- Säkerhetsavstånd från övre yta till tak min. (mm) 1265
- Maximal vedlängd, (mm) 390
- Förbränningskammartyp Inre
Instruktion
Shipping information
Vårt företags prioritet är att leverera varor av högsta kvalitet till kunderna vid en tidpunkt som passar dem till en plats som de väljer.
Vi skickar varor till alla länder i världen, om du inte hittar det land eller den stad du behöver när du väljer leveransadress, vänligen kontakta oss via e-post [email protected] eller ring kontakttelefonnumret, leveranspriset kommer att beräknas individuellt.
Leverans är alltid tillgänglig.
Leveransinformation:
Att förbereda din beställning för leverans tar 2–3 arbetsdagar från det att betalningen mottagits på butikens bankkonto. När din beställning är klar kommer den att överlämnas till kuriren för leverans.
Leveranstid:
Leveransen tar vanligtvis 8–10 arbetsdagar, men för större eller skrymmande beställningar kan leveranstiden ta längre tid.
Observera att beställningar inte behandlas, skickas eller levereras på helger eller allmänna helgdagar.
Den maximala leveranstiden bör inte överstiga 4–6 veckor.
Leveranstid räknas från det att beställningen hämtas och skickas från vårt lager. Så snart beställningen har skickats kommer kunden att få ett e-postmeddelande med all spårningsinformation för sin beställning. Leveransvillkoren kan ändras beroende på destinationsplatsens avstånd.
Leveranstiden på hemsidan är ungefärlig.
Företaget ansvarar inte för eventuella leveransförseningar.
Företaget ansvarar inte för omarrangering av elektriker eller byggare.
OBS! Om du inte har mottagit din beställning inom den tidsperiod som anges ovan, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Hemleveranspriser
Fraktkostnaden i hela Europa beräknas enligt de priser som fastställts av budtjänsten.
Innan varorna levereras kommer kuriren att ordna en acceptabel leveranstid åt dig per telefon (vardagar mån-fre 8:00 - 17:00).
Leveranskostnader ingår inte i priset på produkten som anges i webbutiken.
Fraktkostnaden läggs till varukorgens värde.
Samling av varor
När du tar emot de levererade varorna, vänligen kontrollera försändelsens skick (förpackningen), se till att förpackningen inte är deformerad eller skadad. Om du misstänker att paketet har skadats eller deformerats, underteckna inte paketdokumenten och returnera paketet till budet. Om paketet är i sin ordning, underteckna fakturan (konossement) eller annat dokument för överföring av försändelse. Det undertecknade dokumentet är ett bevis på att de beställda varorna har levererats till dig.
Vid köp av produkter längre än 2,4m kan kunden behöva ombesörja lossning.
Returnera varorna
Vi gör vårt bästa för att packa varor som köpts av oss. Tyvärr kan ibland skada ske under transport. Även om du inte vet om något är skadat eller inte, är det alltid bra att ta bilder på anlänt paket på din smartphone, det kommer du att behöva ifall innehållet skadas.
Om du kan se tecken på skadad förpackning, vänligen vidta följande steg:
1. Ta foton av paketet och se till att skadan är synlig.
2. Packa upp din beställning och kontrollera om några produkter är skadade, ta ett foto av skadad vara.
3. Om det finns en överträdelse, vänligen informera oss via e-post [email protected]
OBS! För alla anspråk på skadade eller trasiga varor måste du göra ditt reklamation inom en (1) arbetsdag från leveransdatum. Företaget måste erhålla fullständiga detaljer och beskrivning i skriftlig form med bifogade bilder på det skadade godset.
När köparen vägrar att ta emot levererade varor som inte är defekta ska han betala kostnaderna för att returnera varan till oss.
Om du har några önskemål eller kommentarer angående varuleveranstjänster, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Vi kommer definitivt att överväga dina önskemål.